A marketing stratégia fontossága egy cég életében

A marketing stratégia fontossága egy cég életében

A marketing stratégia tartalmazza azokat a lépéseket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy sikeresen elérd célcsoportodat és rávedd őket a fogyasztásra. Így a stratégia egy részletes összefoglalóként hat, amely tartalmazza mind a célközönséggel kapcsolatos tudnivalókat, a márkaüzenetet, a vállalati kultúra értékeit, mind pedig a használandó marketing csatornák listáját egyaránt.

 

 Hogyan készíts marketing stratégiát?

 

A marketing stratégia elkészítése nem egyszerű feladat, azonban az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a lépéseket, amelyek hozzásegítenek a sikeres stratégia kialakításához.

 

  1. 1. Nézz körbe és ismerd meg a versenytársaidat. Tudd meg, hogy milyen értékeket képviselnek, mi az általuk kínált termékek vagy szolgáltatások ára és minősége, valamint a közösségi média mely felületein aktívak. Így nem csak az erősségeiket ismerheted meg, de feltárhatod hiányosságukat is, amelyre a későbbiekben építeni tudod saját stratégiádat.

 

  1. Határozd meg célcsoportodat! Alkoss egy úgynevezett buyer personat – azaz testesítsd meg ideális vevődet. Ismerd meg szokásait, vágyait, motivációját és félelmeit, hiszen ezen tényezők segítségével tudod megszólítani őket.

 

  1. 3. Válassz egy olyan marketing csatornát, amelyen jelen van az előzőekben meghatározott célcsoport. Facebook, Instagram, TikTok vagy LinkedIn? Nem mindegy, hogy melyiket választod.

 

  1. Indulhat a tartalomgyártás. A marketing kampányod elengedhetetlen elemei a megfelelő minőségű, értékeket közvetítő, valamint bizonyos rendszerességgel megosztott tartalmak.

 

  1. Elemezd a statisztikákat. A tevékenységek eredményességét csak mérhető és összehasonlítható adatokkal könyvelheted el.

 

  1. Ellenőrizd a kampány sikerességét és ha szükséges optimalizáld a tevékenységedet. Így javíthatod a hibáidat és tudatosan alakíthatod

 

  1. Ne félj segítséget kérni. A marketing stratégia kialaításában bátran fordulj szakértőkhöz, keress egy megbízható online marketing ügynökséget, hiszen cégvezetőként sem kell mindenhez értened.

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük