A keresőmarketing jelentése és jelentősége a céged sikerében

A keresőmarketing jelentése és jelentősége a céged sikerében

Keresőoptimalizálás nélkül nincsen sikeres vállalkozás vagy cég. Ennek fontosságát tehát nem lehet eleget hangsúlyozni, hiszen az online térben egyáltalán nem furcsa azt mondani, hogy az üzleti siker alapja a megfelelő SEO marketing. Ez nem egy egyszeri alkalomra szól, hiszen remek módszer hosszú távra, egy befektetésre a cég jövőjébe.

 

De vajon milyen jelentősége van ennek a sikerben? Miért éri meg marketing ügynökség segítségét kérni, mit tehetnek hozzá a cégünkhöz? Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre adjuk meg a részletes válaszokat.

A keresőmarketing jelentése és jelentősége

A keresőmarketing az online marketing egyik legfontosabb része, aminek a célja, hogy a Google és egyéb más keresőrobotokon való megjelenés, ezáltal a lehető legtöbb látogató szerzése. Két fő részből áll, az egyik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, a másik pedig a kattintás alapú hirdetések, vagyis a PPC marketing. Míg utóbbi rövid távra nyújthat segítséget, addig a megfelelő SEO-val hosszú időszakra tervezhetünk. Ez a keresőoptimalizálás egyik legnagyobb előnye, hiszen bár időre van szükség, amire egyre feljebb kerülünk a találati listán, viszont akkor már kevésbé lesz szükség fizetett hirdetésekre, amik valljuk be, kicsit sem olcsóak.

A SEO jelentése

A SEO azon tevékenységek összességét jelenti, amiket egy weboldal, webáruház tulajdonosa vagy üzemeltetője végrehajt azért, hogy a weblap minél jobb helyezést érhessen el a keresőmotorok organikus találati listáin. Ehhez a legtöbb esetben marketing ügynökség segítségére van szükség, hiszen egy elég komplex témáról van szó. Sok esetben egy rossz beállítás többet ront, mint amennyit használ.

 

Ez tehát tulajdonképpen arról szól, hogy a weboldal tartalmát és technikai jellemzőit optimalizálják, ennek köszönhetően a keresőmotorok könnyebben megtalálják és rangsorolják azt az egyes kulcsszavakra. Fontos, hogy itt egy hosszú távú stratégiáról van szó, amely segíthet növelni a honlap látogatottságát, javítható vele a konverziós arány, erősíti az online jelenlétet.

 

Ide tartozik az off-site SEO is, ami egy előzetes felméréssel kezdődik, ahol megvizsgálják azt, hogy az oldalra milyen linkek mutatnak, így kiderül, érdemes-e ezeket fejleszteni. A weblapra mutató linkek száma és azok minősége nagyon fontos szempont, hogy a találati listán egyre előrébb kerülhessünk. A linképítés viszont megint egy olyan feladat, ami segítség nélkül nem megvalósítható.

A PPC marketing

Ahogy említettük, ez inkább azonnali segítséget nyújt, mintsem hosszú távú megoldásként szolgál. Ezek olyan hirdetések, amelyek esetében a kattintások után fizetünk és bár gyors eredményt hozhatnak, célzottan vonzhatják be a látogatókat, kezdő vállalkozások számára eléggé borsos ára van. Az viszont biztos, hogy enélkül nagyon nehéz beindítani egy új céget, webáruházat, szolgáltatást.

 

Miért van szükség ezekre?

Annak érdekében, hogy a vállalatunk sikeres legyen, muszáj marketingbe fektetni, hiszen enélkül se látogató, se vásárló, se eredményesség. A SEO és a PPC növeli a látogatószámot, segít abban, hogy több embert, érdeklődőt szerezzünk. Nagy előnyük, hogy a potenciális ügyfeleket találják meg, így tényleg csak azokat érjük el velük, akiket érdekelhet a termékünk vagy szolgáltatásunk. Mindezt kulcsszavakkal, demográfiai információkkal, valamint viselkedési jellemzőkkel tehetjük meg.

 

Ha mindez nem lenne elég, akkor a keresőmarketing emellett növelheti a konverziókat, hiszen egy megfelelően optimalizált weboldal, egy jól célzott hirdetés javítja az arányokat, növeli az eladásokat és a lead-eket. Az a cég, amelyik folyamatosan kapcsolatban áll egy marketing ügynökséggel, akik az oldalon rendszeresen végeznek auditot, lehetősége van a versenytársaknál jobb online jelenlétet kiépíteni, ezáltal magasabb rangsorolást elérni a találati listákon.

 

A keresőmarketing kampányok ráadásul könnyebben mérhetőek, így folyamatosan nyomon lehet követni az adatokat, hogy melyik stratégia működik és melyik nem. Ennek alapján módosíthatjuk a kampányokat, új terveket és stratégiákat dolgozhatunk ki annak érdekében, hogy a cég ismét sínen legyen. Nem beszélve arról, hogy mindez hozzásegíti a vállalatot a brand ismertségének növeléséhez. Mivel a weboldal és a hirdetések gyakrabban jelennek meg a találati listán, így idővel sokkal egyszerűbb dolgunk lesz.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük