5 éttermi marketingstratégia, amikre szükséged van 2021-ben

5 éttermi marketingstratégia, amikre szükséged van 2021-ben

A koronavírus járvány óriási felfordulást okozott az éttermek számára, és a legtöbbeknek csupán két választási lehetőségük volt: vagy alkalmazkodtak az új körülményekhez, és megújult marketingtaktikákkal igyekeztek megőrizni vendégeik figyelmét, vagy végleg lehúzták a rolót.

Most, hogy a helyzet kezd enyhülni, és a korlátozások is lazítottak, az éttermeknek is új stratégiákat kell bevetniük, hogy visszaszerezhessék korábbi vendégeiket, illetve újakat toborozhassanak. Mindez, csakúgy, mint korábban, az interneten zajlik majd – nézzük, hogy hogyan!

1. Tájékoztasd vendégeidet az óvintézkedésekről

Habár a járványadatok kedvezőek, a vírus sajnos még mindig jelen van hazánkban, így az éttermek kénytelenek továbbra is fokozott figyelmet fordítani a higiéniára, vendégeik és alkalmazottjaik biztonságának megőrzése miatt.

Fontos, hogy ezekről az intézkedésekről rendszeresen tájékoztasd vendégeidet, és, hogy ehhez minden rendelkezésedre álló csatornát felhasználj: a közösségi médiát, az email marketinget, és persze webhelyedet is, hogy csak néhányat említsünk.

A cél az, hogy megnyugtasd az érdeklődőket, hogy biztonságosan tölthetik az idejüket éttermedben.

 

2. Használj helyi keresőoptimalizálást

A Google legelőkelőbb pozícióinak megszerzése mindig is fontos volt az éttermek számára, de mára szinte létszükséggé vált. A magas rangsorolás egyrészt több forgalmat vonz éttermed webhelyére, másrészt tekintélyt is kölcsönöz márkád nevének. Na persze, az ilyen előkelő helyezések megszerzése egyáltalán nem könnyű feladat.

Az éttermi SEO javarészt helyi keresőoptimalizálásból áll, hogy a közeledben kereső felhasználók közül minél többen találhassanak rá éttermedre a Google-on, és más keresőmotorokon keresztül. Szükséged lesz egy ingyenes Google Cégem fiókra, aminek kitöltésével megjelenhetsz a Google Térképen, illetve a helyi Google találatok között is.

Mindemellett igyekezz helyi jellegű kulcsszavakat használni webhelyed tartalmaiban is, hogy a Google tudja, kiknek jelenítsen meg a találatok között.

 

 

3. Kérd influencerek segítségét

Az influencer marketing az elmúlt néhány év során óriási népszerűségre tett szert, méghozzá nem véletlenül. E marketingtaktika alapelve, hogy te, mint márka, egy népszerű, befolyásos online személyen (influenceren) keresztül népszerűsíted kínálatodat az adott személy közönségének. Ez egy előzetes megegyezés alapján történik, és természetesen valamilyen kompenzációt ajánlasz fel az influencernek azért, hogy bemutassa éttermedet követőinek.

Mivel az éttermek vendégköre általában helyi jellegű, így érdemes olyan influencerekkel együttműködni, akiknek valahol a közelben tevékenykednek, és akiknek a közönsége is érdeklődne éttermed iránt. Jó választások az utazó bloggerek, a gasztronómiai Instagram fiókok vezetői, és így tovább.

Nem muszáj sztárokkal összeállnod ehhez – már ha 5-10 ezer követőnek is sikerül bemutatniuk éttermedet, azzal is rengeteg lehetséges új vendéghez jut majd el neved!

 

4. Készíts márkás videókat

A videók fontos szerepet játszanak az online marketingben. A vásárlók nagy része előszeretettel néz videókat a különféle termékekről, mielőtt eldöntené, hogy végül melyiket válassza az opciók közül. Nincs ez másképpen az éttermekkel sem – egy stílusos videó nem csupán létesítményed kínálatát mutathatja be, hanem azt is, hogy mitől olyan különleges éttermed.

Mi több, 2021-ben a vendégek meg szeretnének győződni róla, hogy éttermed konyhájában biztonságos, higiénikus körülmények között készülnek-e a finomabbnál finomabb fogások. Ha sikerül ezt bemutatnod nekik, akkor sokkal nagyobb bizalommal foglalnak majd asztalt, vagy térnek be hozzád akár egy csomagolt fogás elvitelére.

Ezek a videók tartalmuktól és hosszuktól függően többféle platformon is megoszthatók. A YouTube, a Facebook és az Instagram például szinte bármilyen anyag feltöltésére alkalmas, így érdemes ezeket a platformokat használni, ha egyébként is jelen vagy rajtuk.

 

5. Kínálj kiszállítást

Sok étterem úgy menekült meg a csődtől a járványhelyzet súlyosabb időszakaiban, hogy házhozszállítást kínáltak vendégeiknek a helybeni fogyasztás helyett. Ha mindezidáig neked is így sikerült a versenymezőnyben maradnod, ne szüntesd meg ezt a szolgáltatást, hanem bővítsd ki inkább. Ne feledd, hogy sokan még most sem szívesen mennek éttermekbe, annak ellenére, hogy a korlátozások már sokkal lazábbak.

A rendeléseket ne csak telefonon, hanem éttermed webhelyén is lehessen leadni, és a fizetés is legyen elintézhető egy online felületen. Ez sokkal kényelmesebb az ügyfelek számára, ráadásul, ha ízlik nekik, amit kapnak, akkor jó eséllyel másoknak is ajánlják majd éttermedet, és személyesen is betérnek majd hozzád, amint nagyobb biztonságban érzik majd magukat.